Endokrinologija i nutricionizam

U endokrinološkoj ambulanti bavimo se dijagnostikom i liječenjem bolesti žlijezda s unutarnjim izlučivanjem i metaboličkim poremećajima, kao i nutricionističkim savjetovanjem. Naš tim stručnjaka provodi  liječenje šećerne bolesti, bolesti štitnjače, osteoporoze, bolesti hipofize i nadbubrežnih žlijezdi te drugih endokrinoloških bolesti i poremećaja.

Pregled endokrinologa

Endokrinološki pregled sastoji se od detaljne anamneze (o sadašnjim tegobama, dosadašnjim bolestima, bolestima u obitelji), pregleda medicinske dokumentacije i fizikalnog pregleda usmjerenog na promjene koje su tipične za poremećeni rad pojedine žlijezde. Za pregled nije potrebna specifična priprema, savjetuje se donijeti dosadašnju medicinsku dokumentaciju.

Koje bolesti liječimo u endokrinološkoj ambulanti?

Endokrinologija se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti žlijezda s unutarnjim izlučivanjem (hipofize, gušterače, štitnjače, nadbubrežne žlijezde i spolnih žlijezdi) i metaboličkim poremećajima (osteoporoza). U endokrinološkoj ambulanti u Poliklinici Došen provodi se liječenje šećerne bolesti, bolesti štitnjače, osteoporoze, bolesti hipofize i nadbubrežnih žlijezdi te drugih endokrinoloških bolesti i poremećaja.

Nutricionističko savjetovanje i dijetetoterapija

Uravnotežena i zdrava prehrana predstavlja osnovu prevencije i liječenja brojnih bolesti i stanja, ali je i neizostavan dio zdravog načina života. Iako hrana nije lijek, pravilnom prehranom možemo očuvati i poboljšati naše zdravlje te značajno utjecati na proces liječenja, a tako i na kvalitetu života.

Nutricionizam je primijenjena znanost o hrani i njenom utjecaju na organizam te je danas neizostavan dio prevencije i liječenja različitih bolesti. Razmatrajući hranu u kontekstu razvoja, odnosno liječenja bolesti govorimo o odgovarajućoj dijetoterapiji koja podrazumijeva specifičan način prehrane temeljen na odabiru ciljanih namirnica i ustezanju od pojedinih vrste hrane i pića koja mogu loše djelovati na postojeće zdravstveno stanje. Znanje o pravilnoj prehrani važno je i aktivnim osobama čije se energijske i nutritivne potrebe mijenjaju ovisno o zahtjevima aktivnosti kojom se bave, kao i osobama koje njeguju zdrav način života.

Kako izgleda nutricionističko savjetovanje?

Nutricionističko savjetovanje u Poliklinici Došen uključuje razgovor s pacijentom i članovima njegove obitelji (ukoliko je potrebno) o trenutnom načinu prehrane koji doprinosi razvoju određenog stanja. Provodi se vaganje na analitičkoj vagi uz procjenu sastava tijela i tumačenje rezultata, a potom edukacija o pravilnoj prehrani potkrijepljena edukativnim materijalima i primjerima jelovnika. Po potrebi se izrađuje individualizirani jelovnik s primjerima obroka kao pomoć u provođenju odgovarajuće dijetoterapije za liječenje i ublažavanje simptoma bolesti. Postoji mogućnost analize dnevnika prehrane u svrhu otkrivanja nutritivnih deficita ili pomoći u procjeni stvarnog energijskog unosa.

Kome je namijenjeno nutricionističko savjetovanje?

Nutricionističko savjetovanje preporučuje se:

– osobama sa šećernom bolesti, sa ili bez terapije inzulinom

– osobama s bolestima srca i krvnih žila

– osobama s bolestima probavnog sustava, jetre i žučnog mjehura

– osobama s bolestima bubrega

– osobama s bolestima štitnjače

– osobama sa zloćudnim bolestima

– osobama koje žele izgubiti višak kilograma

– pothranjenim osobama koje teško dobivaju na tjelesnoj masi

– osobama nakon preboljele COVID infekcije

– osobama koje žele poboljšati svoje prehrambene navike

– sportašima ili tjelesno aktivnim osobama koje žele popraviti prehrambene navike

Naručite se na pregled već danas!

Upoznajte liječnike