Dermatologija

U poliklinici Došen vršimo dijagnostiku i liječenje bolesti kože te spolno prenosivih bolesti. Specijalizirani smo za liječenje akni, rozaceje, alergijskih bolesti kože, psorijaze, kroničnih rana (ulkusa), spolnih bradavica, madeža i drugih kožnih promjena.

Dermatološki pregled

Dermatološki pregled se sastoji od uzimanja anamneze (sadašnjih tegoba i dosadašnjih bolesti), obiteljskih bolesti, lijekova, alergije i pregleda medicinske dokumentacije. Potom slijedi pregled kože (uz napomenu da je potrebno ukloniti odjeću) te, ukoliko je potrebno, dodatna dijagnostika.

Dermatoskopija

Dermatoskopija je pregled madeža i drugih kožnih promjena uređajem (dermatoskopom) koji omogućuje njihovu detaljnu analizu. Madeže je potrebno kontrolirati u prosjeku jednom godišnje, pogotovo ukoliko osoba ima velik broj madeža, ukoliko je osoba ili netko u obitelji imao melanom, ukoliko je ranije imala madež koji je bio promijenjen ili ukoliko primjećuje promjene u boji i veličini postojećih madeža. Za pretragu je potrebno ukloniti odjeću s pregledavanog dijela tijela.

Pregled Wood lampom

Wood lampa profesionalna je lampa za pregled kože koja koristi UV svjetlo za razlikovanje različitih promjena na koži. Koristi se za otkrivanje bakterijskih, gljivičnih i parazitskih promjena na koži, kao i za diferenciranje poremećaja pigmentacije. Ovom lampom se mogu dijagnosticirati bolesti popu Pityriasis versicolor ili Erythrasme. Pregled Wood lampom je bezbolan, a prije pregleda se savjetuje izbjegavati nanošenje krema ili drugih sredstava na pregledavano područje kože.

Ekskohleacija

Ekskohleacija je postupak kojim se uklanjaju promjene iznad razine kože uz pomoć oštre metalne žlice (kohleje). Obično se koristi za uklanjanje seboroičnih keratoza, čestih dobroćudnih promjena na koži koje se pojavljuju u srednjoj životnoj dobi, a s godinama rastu ili im se povećava broj. Za postupak nije potrebna prethodna priprema.

Krioterapija tekućim dušikom

Krioterapija je uklanjanje promjena na koži primjenom hlađenja tekućim dušikom. Najčešće indikacije su virusne bradavice, aktiničke i seboroičke keratoze, kondilomi te keloidi. Katkad se krioterapijom liječe i manji tumori kože (površinski bazaliom). Za postupak nije potrebna prethodna priprema.

Elektrokauterizacija/Elektrokoagulacija

Elektrokauterizacija/elektrokoagulacija je odstranjivanje promjena na koži primjenom struje pomoću tanke iglice, nožića ili kuglice. Najčešće se koristi za uklanjanje mekih fibroma (mekanih, peteljkastih promjena na koži) ili za cherry angiome (sitne crvenkaste tvorbe). Za postupak nije potrebna prethodna priprema.

Mikološka obrada

Mikološka obrada obuhvaća uzimanje strugotine (brisa) promjene na koži ili noktu suspektnom na gljivičnu infekciju te uključuje specifično liječenje nakon izolacije uzročnika.

Liječenje kroničnih rana

ŠTO SU KRONIČNE RANE?

Kronične rane su prekidi kontinuiteta tkiva koje ne cijele normalnim fazama cijeljenja. Najčešće se radi o dekubitalnim ulkusima, venskim ulkusima, ranama na stopalima dijabetičara i ishemijskim ranama.

KAKO NASTAJU KRONIČNE RANE?

Kronične rane obično nastaju kao posljedica infekcije i produljene faze upale, te nemogućnosti tkiva da pokrene cijeljenje. Uzrok tome može biti manjak kisika zbog ateroskleroze arterija (kod ishemijskih ulkusa), venska insuficijencija i staza krvi (venski ulkusi), kombinirano oštećenje krvnih žila i živčanih završetaka kod neregulirane šećerne bolesti (dijabetičko stopalo), oštećenja tkiva nakon zračenja, dugotrajna kortikosteroidna terapija te povećan pritisak na tkivo kod nepokretnih osoba (dekubitalni ulkusi).

KAKO IZGLEDA LIJEČENJE?

Liječenje kroničnih rana se sastoji od liječenja osnovne bolesti koja je dovela do razvoja rane te lokalnog liječenja kirurškim i nekirurškim metodama (različitim oblogama i gelovima).

Naručite se na pregled već danas!

Karlovac

Upoznajte liječnike